Direktlänk till inlägg 8 februari 2010

Mitt hjärtfel

Av klara - 8 februari 2010 00:26

 

Mitt bröst pryds av ett ärr som påminner mig varje dag om att jag lever. Jag föddes med ett hjärtfel, fallots anomali, och har opererats tre gånger för det. Idag lever jag ett helt normalt liv, förutom de årliga sjukhuskontrollerna där de ser till att allt är som det ska. Vilket det har varit de alla de 15 år sedan jag opererades sist. Men en dag kommer jag behöva byta hjärtklaffar, och opereras igen.


Jag har många gånger fått frågan om varför jag har ett ärr. Fram till jag var 12 år skämdes jag för ärret, och hade många polotröjor för att dölja det. Tills jag insåg att det är tack vare ärret jag lever. Hade inte mitt ärr funnits, hade inte jag heller funnits.


Genom Aftonbladets stora bloggpris hittade jag bloggen Heja Abbe, där en pappa skriver om sin son med hjärtfel. När jag läste om när Abbe föddes och allt han gått igenom grät jag floder. Men med den otroliga värmen bloggen är skriven med finns det också så mycket att vara glad för. Abbe är en riktig hjälte. Och Abbes pappa är helt fantastisk, tänk om alla fick ha en sån pappa.


Februari är Hjärtebarnens månad! Här kan du skänka pengar till hjärtebarnsfonden, som behöver alla pengar de kan få. Jag ska självklart skänka pengar, och köpa den lilla pinen. Gör det du också. Om du sms:ar BARNHJARTA 180 och ditt namn till 72901 så skänker du alltså 30 kronor till alla barnhjärtans månad. Var med och hjälp barn med hjärtsjukdomar, så att alla klarar sig lika bra som jag har gjort.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av klara - 31 december 2023 09:00

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Eh ja jag fick en liten gullig bebis? Det var underbart på alla sätt. Mycket kring det såklart. Men också; anmälde en kollega för sexuella trakasserier! Lerade väggar! Såg en kyckling kläckas! Segl...

Av klara - 2 januari 2023 15:54

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag köpte huset! Blev sambo med en hund! Skrev ett testamente! Sjöng solo på Malmö Live! Permanentade håret! Var åp kristen kurs! Fattade grejen med The Office! Ja ni ser ju själva    2. Höll d...

Av klara - 1 januari 2022 08:45

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Än händer det! Tog en spruta på mig själv, var på Bornholm, löneförhandlade och blev nöjd, slipade golv, uppskattade att springa, gick på clownkurs, lärde känna en på nätet, budade på ett hus, högg...

Av klara - 4 januari 2021 16:18

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jamen ja. Jag tyckte om en båt, fångade torskar och sillar, klättrade på en höghöjdsbana, regisserade, fjällvandrade, jobbade på en kulturskola, kissade på en miljard ägglossningsstickor, var på Ca...

Av klara - 30 december 2019 10:39

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Tog betablockerare, släppte en skiva, blev fästmö!!!!, renoverade ett golv, jobbade med min mamma, mjölkade en get, åkte snurrande grejer på Liseberg, gjorde egen mögelost, blev kär i en kyrka, såg...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards