Alla inlägg under januari 2022

Av klara - 1 januari 2022 08:45

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Än händer det! Tog en spruta på mig själv, var på Bornholm, löneförhandlade och blev nöjd, slipade golv, uppskattade att springa, gick på clownkurs, lärde känna en på nätet, budade på ett hus, högg in i ssri, såg ett avokadoträd, var på segelsemester! 


2. Höll du några av dina nyårslöften? 

Springa 30 dagar i sträck - nämen käre värld, sprang 123 dagar!!!!!!!!!!

Må bättre än 2020 - hahaha nej


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Det är nog lättare att räkna upp dom som inte blev det? 


4. Dog någon som stod dig nära?

Nej tänk att inte heller detta året hände det


5. Vilka länder besökte du? 

Bornholm! Underbart. Och Gran Canaria! Underbart. 


6. Är det något du saknar år 2021 som du vill ha år 2022? 

Ja det får man verkligen säga


7. Vilket datum från år 2021 kommer du alltid att minnas? 

Alltså ärligt talat nej? Typ inte? Skönt, vill helst glömma precis allting. Men kanske min 30-årsdag ändå!


8. Vad var din största framgång 2021?

Att jag fick så mycket jobb faktiskt? Och att jag höll näsan ovanför vattenytan och klarade allt


9. Största misstaget?

Jag har ju kämpat på. Men på ett sätt kanske ett misstag att tacka ja till så otroligt mycket jobb. Men vet verkligen itne om det hade känts bättre på nåt plan av att låta bli?  


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Som en nötkärna fysiskt! Förutom en släng av borrelia i början av sommaren och ett riktigt segt nässpraysberoende. Men som en riktigt härsken nöt psykiskt. Men jag är på bättringsvägen tror jag, det vill jag tro


11. Bästa köpet? 

Kanske resan till Gran Canaria? 


12. Vad spenderade du mest pengar på?

Ja det kan vara den där resan då ju. Men säkert också mat, vad har man annars att göra liksom. 


13. Gjorde någonting dig riktigt glad? 

Müsli min älskade vän, du gjorde mig riktigt jävla glad i somras. Och den här GC-resan som jag tjatar om nu. 


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2021?

Allt som börjar på B och slutar på enjamin Ingrosso


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag vill så hjärtinnerligt säga att jag har mått bättre!!! Men det går tyvärr inte. När jag satt här för ett år sen trodde jag verkligen på det, men nu säger jag faktiskt samma sak igen, nu borde det vända...


16. Vad önskar du att du gjort mer?

Haft tillit och accepterat


17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Jobbat


18. Hur tillbringade du julen?

Som vanligt men med ett dopp i havet! Det kommer bli standard nu

 

19. Blev du kär i år?
Var redan kär i Hugo hela året (detta är alltså mitt standardsvar som står kvar år efter år <3)


20. Hur många one night stands?

Exakt 0 stycken


21. Favoritprogram på TV?

Mmmmm White Lotus var otroligt, elelr i alla fall det senaste jag såg. Tunna blå linjen!!!!! För fan


22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Nej! Men har ändrat uppfattningar! Men också åt andra hållet!

 

23. Bästa boken du läste i år?

Allt av Maria Maunsbach


24. Största musikaliska upptäckten?

Benji <3


25. Något du önskade dig och fick?

Vaser


26. Något du önskade dig men inte fick?
Mmmmmm


27. Årets bästa film?

Minns inte en enda film jag nånsin sett


28. Vad gjorde du på din födelsedag 2021?

Jag vaknade på UN DER BA RA Talldungen med Hugo, där fick jag magiska presenter! Åt en OTROLIG frukost, saknar den varje dag. Sen gick vi en promenad i ösregn, via en liten julmarknad. Sen åkte vi konstigt nog via Sjöbo, och okonstigt nog via Österlenchoklad till Lund, där vi fikade hemma hos Sten. Sen åkte vi hem hit med mamma mu och sen lagade hon mat till oss, Åsa & Gerdrea. Alla grät när mamma höll tal och sen sov hon i soffan. En kanonfödelsedag faktiskt! 


29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Jotack. 


30. Hur skulle du beskriva din stil år 2021?

Det jag hade i garderoben och så fluffigt det går


31. Vad fick dig att må bra?

Ja det gällde ju som sagt resorna. Men också min vänner, jag har verkligen behövt dom i år. Och mamma, den bästa, som vanligt. Och Hugo men det behöver knappt sägas tänkte jag först, men det klart det ska sägas!!!!


32. Vilken kändis var du mest sugen på?

En grym dragspelare som heter Hugo Gerdmar

 

33. Vem saknade du?
Många olika i perioder


34. De bästa nya människorna du träffade?

Mina clownkursare


35. Vem vill du kyssa på 12-slaget?

Hugo är ju härlig baserad på tidigare erfarenheter


36. Vad är dina nyårslöften?

Spring 5 km/vecka, alltså 104 goda gånger

Vara lite snällare mot mig själv 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards