Alla inlägg under november 2008

Av klara - 22 november 2008 16:32

Jag sitter här och är arg på mig själv, för nu har det gått en vecka, om ungefär 12 timmar kommer min mamma hem efter sin veckotripp till Nicaragua. Min mamma blir ASarg om det inte städat när hon kommer hem. Jag har till och med köpt blommor till henne, men det går inte att resa sig upp och plocka undan. Och jag måste slänga sopor, det är ju skitkallt!

hoppas iaf hon har köpt fina presenter till mig, för jag fyller år på torsdag! Det blir ballt, jag tänkte köpa/baka tårta till Lukkan-barnen, som jag ska vara ledare för samma dag.Det är väl en aktiv ledare va?


Men, jag har iaf haft en mysdag med Hugo, vi åt på Mikai och blev nerstänkta av en buss. Också åt vi popcorn i min säng. Puss gullet!



Av klara - 17 november 2008 19:37

Hugo är en vardagshjälte. Igår när han kom hem till mig på kvällen för att sova hade han med sig äppelkaka till mig, som hans mamma hade bakat. Hur fint är inte det på en skala? Jag fick tårar i ögonen och slängde i mig som jag aldrig sett mat förut. Fina, fina prins!


Världens finaste pojke på världens finaste ställe

Av klara - 16 november 2008 13:24

Toodledoodle, idag är det den regnigaste Söndag jag varit med om i halva mitt liv! Igår morse åkte min ömma moder till Nicaragua, så jag måste lära mig att ta hand om mig själv nu, typ sätta på diskmaskinen och sånt jobbigt! Fast jag har faktiskt en väldigt söt prins som jag hoppas tänker hjälpa mig i alla situationer!


Idag passar jag mina brorsbarn Vera, 6 & Ivar, 4 år. Jag arriverade hit en halvtimme försent, sen var det Madagascar på tv, så det enda jag har behövt göra har varit att poppa popcorn och äta makaroner och köttbullar= inte ansträngande. Fyfan vad popcorn är gott, det ska jag börja äta konstant. Nu har jag vrit här i en timme, och jag har ingen aning om nör min bror, min svägerska och den lillalilla bebisen Selma kommer hem igen. Tänk att jag får pengar för detta. Helst sjukt. Men barnen är iaf skitsöta!


På onsdag är det historiaprov, och fredag är det matteprov, och jag kan INGENTING! Usch och fy, känns inte bra, så det ska jobbas på ikväll! Det går nog bra!  Puss & kram!

Av klara - 11 november 2008 14:03

Igår var det mysig tjejmiddag hemma hos Josse med lite tjejer från klassen, supertrevligt! Tacos, som i och för sig inte är gott, emn jag åt chips istället, det funkade utmärkt! Jättecred till Josse som organiserade och dukade så fint!


Idag är det D-dag, och jag försöker verkligen plugga historia, men det går inte. Så jag ska nog hem till Hugo och äta glass istället. fatta, han har Phish Food i frysen. Ge mig nu!

Av klara - 9 november 2008 16:56

Mmm, det klingar på ett speciellt fint sätt :)

Jag sitter hos min käre vapendragare Hugo, han spelar dragspel, och jag har precis fightats med en höna. Ganska lugn helg ändå, men det är bra det också. Var finkulturell igårkväll, och var i Malmö tillsammans med dragspelseliten och tittade på Minna weurlander, en tjej som spelar dragspel. Mysigt! Idag har jag chillat, lekt lite med Haralds bilbana och så. Är inte alls sugen på en ny fräsch vecka, har som vanligt inte lärt mig pianoläxan, jag fattar lixom aldrig när han går igenom den. Jaja, men är inte alls sugen på nånting, och det är D-dag på tisdag, det blir väl kanske bra. Jag vill promenera i regnet med Hugo, men det vill inte han. Snyftsnyft.


Random bild från Hugis dator. Du är söt!

Av klara - 5 november 2008 10:50

Igår var jag & Hugo och käkade hemma hos min syster&hennes flickvän, tacolåda var det, mumsmums! Sen missade vi x antal bussar, men det var kul ändå!

Hugo & klara kämpar för att hitta rätt hållplats


Syster Hanna & flickvän Michelle diskar


Hugo kände stämningen i afroperuk!


Idag är jag typ sjuk, tror att jag har feber, men vi har ingen termometer hemma, dåligt! Jag har hetsätit 3 clementiner, och är skitsugen på mat, men mår jätteilla. Buhu. Återkommer kanske senare emd nya fräscha uppdateringar om min sjukdom!

Av klara - 3 november 2008 21:37


Tips nr 1: Duscha alldeles för varmt så att det känns som du ska kokas

Tips nr 2: Borsta håret när du har balsam i, så blir ditt hår inte en dreadlock

Tips nr 3: Om du har tråkigt så sätt dig ner i badkaret, och i alla fall på min dusch så är det en såndär typ kula där kranen sitter, om man har en sån så kan man spegla sig så man ser helt sjuk ut, typ som Gollum. Jag gör alltid det när jag badar, och väser "my prrrreeeeeecious" eller hur det nu stavas

Tips nr 4:  Låtar som passar att sjunga i duschen: 

  • Powerballader, de klingar alltid så otroligt fint
  •  Musikallåtar
  • Värmlandsvisan

Tips nr 4: Om du har gjort som i tips nr 1 och har långt hår, så ska man vira in det i en turban, och när man sen tar upp turbanen typ en kvart senare är håret fortfarande varmt!

Av klara - 3 november 2008 20:54

Nu var det fina höstlovet slut och den myspysiga skolan börjar igen, och Hugo har namnsdag och puss på honom!


Och puss på Tilda, Aso & hillan som jag fikade med idag! Och snart ska jag duscha!


Och en sak till, Blondinbella kan gå och dö, för jag har hittat den mkt bättre bloggaren, Storstadspojken, hennes ganska fula pojkvän Nils, mkt roligare och medvetnare och intressantare! 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards