Alla inlägg under januari 2011

Av klara - 28 januari 2011 16:00

Lovar att inte höra av mig på exakt hela helgen. För mitt livs största bristvara kommer hit i helgen, och jag ska ägna mig åt honom exakt hela helgen. Mys.


Har spelat jätterolig låt med jätterolig trumpet i veckan. Festligt! Är helt slut. Har powernapat i en timme och nu blir det städning och förgyllning av handtagen i mitt rum tills prinsen kommer hit.

Av klara - 24 januari 2011 19:43

Månens dag. Men körsång, sånglektion, lite skön framtidsångest och ensemble. Fin start på veckan. Är så satans trött. Poppar Rebecca & Fiona och skriver låttexter samtidigt. Fin simultankapacitet Klara!


Jag ska börja blogga på Brunnsviks hemsida!! Sjukt typiskt mig att ta på mig det ansvaret. De bad mig skicka en bild på mig själv som representerar mig. Helt jävla omöjligt ju. Vad sägs om denna?



Sköna Ölandsminnen från fina Vera. Haha. Ska leta vidare bland mina bilder och hitta sågot sassy där jag inte har blogg-push-posen. Omöjligt att hitta ju. Haha.

Av klara - 23 januari 2011 14:38

Söndag betyder städdag, läxdag, nyttodag, segdag och telefondag.


Måste städa upp på mitt kaosartade rum, kläder all over the place. Inte okej.


Måste göra min teoriläxa idag! Handlar om massa små siffror som står bredvid ackorden.


Måste göra nyttiga saker idag, som att betala räkningar och maila framtida utbildningar.


Måste nog ligga lite mer i min säng och sega i min myströja, dricka lite mer kaffe och titta lite mer på Gossip Girl.


Måste faktiskt prata med en massa finingar i telefon, det tillhör söndagen.

Av klara - 20 januari 2011 21:37

Torsdag! Veckorna går så fort på detta stället. Jag fyller mina dagar med duettsång med Alexandra, kaffe i mängder, samtal med mina kära, montering av en marimba, Choral av Robert Schumann, tacos, The Shivvers, myströjor, hårförstärkande tabletter och träningsvärk. Det är skönt med rutin.


Av klara - 16 januari 2011 21:21

Helg på Brunnsvik, för första gången på 100 veckor. Det var bra, ganska waisted. Inte mycket vettigt gjort, kan jag inte säga. Men ganska bra ändå.


Har i alla fall lyckats uppdatera min dator galet mycket. Så nu har jag typ en ny dator, det känns fett. Snowleodpard. Fint.


Världens tröttaste, men ända glad Klara ska signa ut och duscha, prata med mama och sova sött i sin säng. Det kan behövas. Recovery!

Av klara - 10 januari 2011 22:05

Träffade en tjej på nyår, som jag tittat på ibland i Lund, hon gick i 3an när jag gick i 1an. Vi hamnade bredvid varandra i en soffa och började prata. Klickade direkt, jämförde, diskuterade, inte för att jag riktigt minns vad vi sa om jag ska vara helt ärlig. Men det var ett bra samtal, där vi kom väldigt långt. Kanske är det så med de flesta samtalen i det tillstånd vi var i, men samtalet gjorde avtryck i mig. När jag skulle gå kramades vi, fast vi bara känt varandra i en timme. Ändå kände jag henne bättre än månag av mina kompisar. Vi sa att vi skulle bli kompisar på facebook. Det har vi inte blivit, hon skulle söka upp mig, fast nu är det jag som har sökt upp henne istället. Får se om jag vågar adda henne.


Av klara - 9 januari 2011 09:58

Nu åker jag tillbaka till Dalarna efter 3 underbara veckor i Lund. Väldigt splittrat känns det, kan inte riktigt bestämma mig. Bitterljuvt. Om 2 timmar och 2 minuter går mitt tåg mot Alvesta, och därifrån åker jag bil med mina klasskompisar. 


Det blir nog bra det med.

Av klara - 6 januari 2011 09:34

Klara: Oh you, you so random

Mama: Åh, är det den där geten?


Mama: Men ring till vårdcentralen imorgon och säg "Hej, jag heter Klara och jag är patient hos er". Då svarar de "oh laddergoat".


Mama (efter en lång stunds tystnad): Går det ut på att skjuta geten?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards