Alla inlägg under maj 2009

Av klara - 29 maj 2009 19:39

 

Det började som en trevlig posestund i köket


 

Klair får syn på maten...


 Klair goes wild!


Hmm, någon är hungrig, och nu kommer köttet!

Av klara - 27 maj 2009 22:29

Jag är en av de få, lite smartare, lite medvetnare som faktiskt inte åker till Siestafestivalen i dessa tider. Kul för alla som ska dit, men jag känner inte pressen. Nej, jag stannar hemma och ägnar mig åt studier och annat nyttigt. Imorgon skall jag t.ex på skolbesök med Projekt Versus, projektet om övervikt som min klass har gjort, på Rädda Barnens Musikprojekt i Malmö. Ska bli kul, och när jag kommer hem till Lund är jag dessutom lite rikare! Jag ska dessutom på Hugos dragspelskonsert imorgon, och fixa och lite så.


Och jag är nyligen hemkommen från Spykens musikal, 3orna hade satt upp Lysistrate, som jag spelade redan när jag var 12 år (fast jag förstod varken ordet strejk eller sex, typ). Enligt min mening var Tora nästan bäst. Känner ändå peppen inför nästa år när det är vår tur!


Ska försöka blogga imorgon bitti, har ni tur slänger jag in en liten DO till er, så ni kan bedöma om ni tycker jag ser auktoritär ut när jag ska besöka en klass. Puss & fnatt, godnatt! (Oj vad innovativt)

Av klara - 26 maj 2009 18:42


 

Sitter här vid köksbordet och leker mig med min present till min brorsson Ivar som fyller 5 imorgon! Det är svårt att låta bli att ta fula bilder om man har inbyggd kamera i datorn. Jag hämtade Ivar på dagis idag, supermysigt!


Nu ska jag hem till min Hugis och plugga psykologi, mama är i Danmark och kommer inte hem förrän imorgon. Hugos föräldrar har varit i Berlin hela helgen, och gav mig 400 gr Toblerone, som jag hoppas ligegr kvar hemma hos Hugo. Så himla gulligt! Så det är mina planer för ikväll, haha. Har ett jättejobbigt prov i psykologi imorgon, ni vet sånt prov som hela betyget hänger på, jobbigt. Hoppas ni får en great kväll!


Av klara - 24 maj 2009 21:12

.. att HATA Johan Palm! Ja, nu kanske ni tycker, men kom igen släpp det, han var med i Idol för aslängesen, men idag i Aftonbladet har han uttalat sig på det otroligt smaklösa viset "jag vill liksom ligga med mig själv". Hm, nån som behöver skaffa sig ett litet liv?


Jaja, nog med aggressioner mot små pojkar! Sitter här proppmätt i min soffa efter en mysmiddag med mama på Thai-restaurang, mumma! Blev verkligen otroligt mätt, och har jätteont i huvudet. Ska försöka ladda ner Stylista, det nya Djävulen-bär-Prada-programmet på 3an, missade halva ikväll.


Håhåjaja, nu är det kväll, och imorgon är det skola igen efter 5 dagars ledighet. Jag har haft det skönt och lugnt på mitt sommarställe hela helgen, och lite chill i ravinen och hos Johannes. Gutt, nu är det bara 2,5 skolveckor kvar, har bara 2 prov och 2 inlämningar kvar. Känns helt okej. Hoppas ni har en nice söndagkväll!

Av klara - 21 maj 2009 14:00

Nej inte riktigt, men jag är i alla fall nästan aldrig hemma och har tid för att blogga längre. Nu ska jag om exakt 51 minuter åka till mitt sommarställe med Hugo och hans lillebror Harald. Jag är superdålig på att packa och jag kommer missa tåget. Vill hinna köpa Vitamin Well's också. Mumma. Jaja, ha en fin långhelg alla, hörs imorgon eller på fredag!

Av klara - 19 maj 2009 19:55

Äntligen har jag fixat bilderna från Lukkan-helgen!


 

Här har vi hela fina M3:b, tack super fotografen Josefina!


 

Här har vi alla i gruppen som har det underbara privilegiet att heta C/Klara!


 

Här har vi 3/4 som spelade tidsmaskin! Snygg styling faktiskt


Här sitter Clara, jag & Lova och har det trevligt. Om ni tycker mitt hår är fint är det för att de nyss har plattat det, alltså bankat på det på golvet. Superfotograf Hilma!


Och såklart de superfräscha och superstolta ledarna Matthew & Klair!


Ja mys var det! Och nu ska jag äta, är vrålhungrig. Puss!

Av klara - 18 maj 2009 19:55

skall jag nu rensa bland mina bloggar som jag läser varje dag. Vink vink till Katrin Zytomierska, jag tycker du är skittråkig sen du blev tillsammans med Bingo. Bingo Rimer är faktiskt den mest ointressanta människan jag någonsin varit med om. Nu skall jag ägna mig åt bättre saker, som t.ex piano, exkursioner och matlagning. Tänkte börja med att värma spenat. Känns lagom avancerat.


Nejmen vilken trevlig måndag jag har haft, en lektion i 40 minuter, men jag fick sova med min prins som jag inte har träffat på hela helgen så det var myspysmys, och sen var jag & Hillevi och tittade på 4 Lukkan-grupper på Månteatern, de var jätteduktiga allihopa, men jag skulle nästan kunna säga att min & Matildas grupp är liiite bättre. Försökerfå tag i fröken fräken Matilda så vi kan bestämma hur vi ska göramed Lukkan nästa år, men hon är på körskola. Jag ska laga mat istället. Hoppas ni har en fin måndag!

Av klara - 17 maj 2009 13:15

Nu har jag vart uppe ASlänge utan att göra nånting. Varför blir det alltid så på söndagar. Jag sitter här i min soffa, sunkig som en myrslok, och försöker dricka upp en äcklig smoothie med hallon, soyamjölk och linfrön. Funderar lite på om jag ska resa mig och gå upp till pianot, eller gå till Åhléns med min mama. Tror jag ska det nu. Och köpa bröd. Mm, bröd. Vitt ska det vara. Och nu är mamma arg också. Jag går NU

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards