Direktlänk till inlägg 4 januari 2021

2020 ditt pissår

Av klara - 4 januari 2021 16:18

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jamen ja. Jag tyckte om en båt, fångade torskar och sillar, klättrade på en höghöjdsbana, regisserade, fjällvandrade, jobbade på en kulturskola, kissade på en miljard ägglossningsstickor, var på Carl Larssongården & Zornmuseet, såg Ales stenar, var medveten genom en hel hjärtoperation. Det händer då grejer än


2. Höll du några av dina nyårslöften? 

Gå i terapi - Jajjamensan min bästa L vill aldrig sluta

Var vegan i en månad - Ja otroligt nog!!! I februari!!!

Plugga minst 7,5 hp till - Om jag gjorde, absolut lite på distans emn ändå 15 hp dramapedagogik till

Var ännu tacksammare för små saker - Både och va? Svårt att mäta


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Anytime


4. Dog någon som stod dig nära?

Nej tänk att inte heller detta året hände det


5. Vilka länder besökte du? 

Ha ha ha inte ens Danmark :(


6. Är det något du saknar år 2020 som du vill ha år 2021? 

Jotack det kan man säga. Sysselsättning och en b


7. Vilket datum från år 2020 kommer du alltid att minnas? 

21/1 operationen och några dagar efter där

28/3

18/5


8. Vad var din största framgång 2021?

Att jag klarade operationen så sjukt bra


9. Största misstaget?

Tycker typ inte att jag har kunnat göra bättre än vad jag verkligen försökte 


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Ja asså sjukskriven i 2 goda månader med lite efterhallojs efter operationen. men det gick ju ändå bättre än vad jag trodde! Men absolut att jag åt maxdos alvedon i 6 veckor så toppen mådde jag ju inte. Annars har jag varit oväntat frisk FYSISKT och helt jävla fucked psykiskt resten av året.


11. Bästa köpet? 

Var det i år jag köpte mina hörlurar?? Älskar dom


12. Vad spenderade du mest pengar på?

Mat kanske? Har ju typ inte gjort nånting


13. Gjorde någonting dig riktigt glad? 

Ja jo asså 6 veckor där i mars/april var toppen


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2020?

Banarne for president


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

2020 har varit mitt absolut säsmat år i livet. För op-ångesten, men det gick ju bra. Sen MF-ångesten och det har inte gått bra. Har gråtit som aldrig förr. Plus coronan som har lamslagit hela samhället och försvårat exakt allting. Nej fyfan det enda positiva är att det rent statistiskt borde bli bättre nu. 


16. Vad önskar du att du gjort mer?

Varit glad


17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Legat i soffan


18. Hur tillbringade du julen?

Ja det var nästan som vanligt förutom att kyrkan var stängd :(

 

19. Blev du kär i år?
Var redan kär i Hugo hela året (detta är alltså mitt standardsvar som står kvar år efter år <3)


20. Hur många one night stands?

Exakt 0 stycken


21. Favoritprogram på TV?

Jahopp hur ska man minnas? Bra säsong av PH


22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Nej! Men har ändrat uppfattningar! Men också åt andra hållet!

 

23. Bästa boken du läste i år?

Spådomen av Agneta Pleijel


24. Största musikaliska upptäckten?

Nämen snälla lyssnar aldrig på musik typ


25. Något du önskade dig och fick?

Aktivitetsarmband


26. Något du önskade dig men inte fick?
Ja en fluffig handduk? Typ svårare att hitta än man kan tro


27. Årets bästa film?

För svåra frågor. Sune vs Sune var kanon


28. Vad gjorde du på din födelsedag 2020?

Jag vaknade supertidigt för Hugo hade tenta å han hade lagat jävla lyx å kanonmacka!!! Sen åkte jag till skogen och åt en fikonboll med mamma, Åsa & Margareta. På kvällen lagade mamma mat här och sen tittade på vi på spåre med Gerdrea& åt tårta. Mysig födelsedag med stabilare psyke än vad man kunnat tro


29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Jotack. 


30. Hur skulle du beskriva din stil år 2020?

Bara mjukiskläder


31. Vad fick dig att må bra?

Min & Hugos resa i somras. Och vår båtvecka i slutet av sommaren var det bästa tror jag


32. Vilken kändis var du mest sugen på?

En grym dragspelare som heter Hugo Gerdmar

 

33. Vem saknade du?
S


34. De bästa nya människorna du träffade?

Mina nya kollegor!


35. Vem vill du kyssa på 12-slaget?

Hugo är ju härlig baserad på tidigare erfarenheter


36. Vad är dina nyårslöften?

Springa 30 dagar i sträck

Må bättre än 2020


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av klara - 31 december 2023 09:00

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Eh ja jag fick en liten gullig bebis? Det var underbart på alla sätt. Mycket kring det såklart. Men också; anmälde en kollega för sexuella trakasserier! Lerade väggar! Såg en kyckling kläckas! Segl...

Av klara - 2 januari 2023 15:54

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag köpte huset! Blev sambo med en hund! Skrev ett testamente! Sjöng solo på Malmö Live! Permanentade håret! Var åp kristen kurs! Fattade grejen med The Office! Ja ni ser ju själva    2. Höll d...

Av klara - 1 januari 2022 08:45

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Än händer det! Tog en spruta på mig själv, var på Bornholm, löneförhandlade och blev nöjd, slipade golv, uppskattade att springa, gick på clownkurs, lärde känna en på nätet, budade på ett hus, högg...

Av klara - 30 december 2019 10:39

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Tog betablockerare, släppte en skiva, blev fästmö!!!!, renoverade ett golv, jobbade med min mamma, mjölkade en get, åkte snurrande grejer på Liseberg, gjorde egen mögelost, blev kär i en kyrka, såg...

Av klara - 31 december 2018 16:30

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jobbade utomlands, bodde i en trädkoja, köpte en lägenhet, plockade rosmarin direkt från busken, bodde på hotell själv, fermenterade som en toker, blev varslad, lärde mig att älska koriander, stod ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards