Alla inlägg under februari 2008

Av klara - 24 februari 2008 21:43

... och jag känner inte peppen för skola imorgon! Ge mig lov igen, ge mig en vecka till fylld med cHillande! Fast som tur är ör det en mjukstart, bara 4 dagars-vecka och jag ska inte vara i skolan halva tisdagen. Tra la la.


Och som jag förstår så är alla väldigt spända på hur det gick med listan. Dags för utvärdering!


Klaras lista över vad hon ska göra på lovet:

  • Läsa ut en engelska-bok och skriva en MVG-recension på den - JAAAA, jag gör det, finally, för typ 5 minuter sen
  • Göra engelska-uppgifter om USA - Mm, det var ju längesen jag gjorde det! Ska bara fixa en text om Indian tribes också!
  • Läsa in de 2 kapitel i Franska som jag missade under 1 vecka, och det nya kapitlet - Nja, det är lite minus på den måste jag erkänna! Fast jag har gjort lite 
  • Lära mig en låt på piano med melodi, ackord, bas och vänsterhand - En rad. Av typ 6. Fast jag kan den raden ganska bra
  • Analysera hela "En timme kvar att leva" och försöka lära mig sjunga den snyggt - Har analyserat, men har inte testat att sjunga. Varför har jag inte gjort det? Fan vad dumt :P
  • Spela kornett varje dag, misslyckades dock igår, för den är hemma hos Hugo - BOOH, I'm a whore, har inte gjort det nånting :( SMISK
  • Grundstäda hela mitt rum. Det är damm längs väggarna, asså uppåt + rensa ut alla mina lådor och hela garderoben - Det var lite undanplockat nångång i veckan, men minns tyvärr inte när
  • Skriva en låt, text & ackord, och skriva upp den (jag kan ju inte ens planka!!) - Men hallå? det blev typ 3 olika dåliga låtar! Jag säger till per att jag fick psykiskt sammanbrott eller nåt i den stilen
  • Vara på ledardag från 9.00 till 16.00 - Alltförmkt
  • Planera hela resten av Lukkan-terminen med Tilda - Nej, fredag på dne du!
  • Ringa Lukkan-Lina och planera hela M6 termin med Hugo - JA, det har jag ! Say hello to M:6's nya ledare!
  • Se till att min pappa hjälper mig att städa huset innan mamma kommer hem, för hon hatar att komma hem när det är stökigt - Ja, det gick ganska bra! Eller var det för att mamma var så trött när hon kom hem så hon inte såg hur stökigt det var
  • Träffa jättemånga kompisar och fika - Ja, Sanna
  • Fika med konfan - Ja
  • Skaffa pengar till fikan - Tog mina sparpengar
  • Vara med Hugo massor - Ja, och det har varit superdupermysigt
  • Ha bastu/pizzakväll med Hillevi - Ja, philodeg <3
  • Umgås med min fader - Jag tror vi åt tsm en kväll
  • Försöka vara lite själv också, och sova några timmar - Sov själv .. 4 av av 10 nätter 

Jag är stolt. Jag har nästan lyckats. Mitt hår är tovigt. Bejaka din nakenhet. Godnatt 

Av klara - 21 februari 2008 15:33

Torsdag. Aah, inse, det är ju snart skola igen! Vad har jag hunnit med ? Här följer en uppdatering på ska-göra-listan :


Genomstruket = gjort

Fet = påbörjat

Kursivt = ska göras idag / snart


KLARAS LISTA ÖVER VAD HON SKA GÖRA PÅ LOVET:

  • Läsa ut en engelska-bok och skriva en MVG-recension på den
  • Göra engelska-uppgifter om USA
  • Läsa in de 2 kapitel i Franska som jag missade under 1 vecka, ochd et nya kapitlet
  • Lära mig en låt på piano med melodi, ackord, bas och vänsterhand
  • Analysera hela "En timme kvar att leva" och försöka lära mig sjunga den snyggt - Ska göras om typ en kvart
  • Spela kornett varje dag, misslyckades dock igår, för den är hemma hos Hugo - FANFANFAN
  • Grundstäda hela mitt rum. Det är damm längs väggarna, asså uppåt + rensa ut alla mina lådor och hela garderoben
  • Skriva en låt, text & ackord, och skriva upp den (jag kan ju inte ens planka!!)
  • Vara på ledardag från 9.00 till 16.00
  • Planera hela resten av Lukkan-terminen med Tilda - Uppskjutet
  • Ringa Lukkan-Lina och planera hela M6 termin med Hugo - osäkert
  • Se till att min pappa hjälper mig att städa huset innan mamma kommer hem, för hon hatar att komma hem när det är stökigt
  • Träffa jättemånga kompisar och fika - Dock inte My, det måste jag
  • Fika med konfan
  • Skaffa pengar till fikan
  • Vara med Hugo massor - går inte att göra tillräckligt mkt
  • Ha bastu/pizzakväll med Hillevi
  • Umgås med min fader
  • Försöka vara lite själv också, och sova några timmar

Av klara - 17 februari 2008 11:50

Jag är en dålig bloggare. Varför kan ALLA andra skriva en intressant, spännande, rolig blogg, medan min är så jävla seg? Dessutom hatar jag Bloggagratis, men jag orkar inte byta.


I morse åkte hela min släkt (mamma + alla kusiner + 2 mostrar) till Norge för att åka skidor. Fan, jag vill oxå åka skidor, men den fucking körtelfebern förbjuder mig. Min hals börjar göra ont igen. Jag kanske skulle ha ätit pencillinen så länge som man skulle ändå.


Klaras lista över vad hon ska göra på lovet:

  • Läsa ut en engelska-bok och skriva en MVG-recension på den
  • Göra engelska-uppgifter om USA
  • Läsa in de 2 kapitel i Franska som jag missade under 1 vecka, ochd et nya kapitlet
  • Lära mig en låt på piano med melodi, ackord, bas och vänsterhand
  • Analysera hela "En timme kvar att leva" och försöka lära mig sjunga den snyggt
  • Spela kornett varje dag, misslyckades dock igår, för den är hemma hos Hugo
  • Grundstäda hela mitt rum. Det är damm längs väggarna, asså uppåt + rensa ut alla mina lådor och hela garderoben
  • Skriva en låt, text & ackord, och skriva upp den (jag kan ju inte ens planka!!)
  • Vara på ledardag från 9.00 till 16.00
  • Planera hela resten av Lukkan-terminen med Tilda
  • Ringa Lukkan-Lina och planera hela M6 termin med Hugo
  • Se till att min pappa hjälper mig att städa huset innan mamma kommer hem, för hon hatar att komma hem när det är stökigt
  • Träffa jättemånga kompisar och fika
  • Fika med konfan
  • Skaffa pengar till fikan
  • Vara med Hugo massor
  • Ha bastu/pizzakväll med Hillevi
  • Umgås med min fader
  • Försöka vara lite själv också, och sova några timmar
Av klara - 13 februari 2008 19:34

Hellu, vilken aktiv dag jag har haft idag! Jätteaktiv mattelektion, inte så aktiv gympa, halvaktiv svenska, superaktiv kör, klagotimme med hugo, en timmes satsig kör. Sen springde jag hem och åt jättemkt mat, och nu ska jag gå på godisjakt. Jag har konstant galet godissug. På mitt vardagsrumsbord står en gigantisk godisask. Klara smyger dit, bara sån där likörchoklad kvar. Men vafan, det är choklad, så nu sitter jag här med ägglikör, likörtryffel & körsbär i likör. Och pulverkaffe som man blandar med mjölk. Mumsmums, jag är verkligen finsmakande snobb. NAAAWT. Ägglikör var faktiskt ganska god.


Önskelista :


* att slippa plugga franska

* att jag slutar klaga på allting

* att jag slutar äta 8000 kalorier/dag

* att jag ska få ett strålande lov och att alla andra oxå ska det

* att hillevi slutar vara sjuk

* att allting inte skulle vara så långt bort när det inte är nära

* att allahjärtansdag inte skulle vara materiell och att folk inte mår dåligt av det! jag ska äta glass och sova hos bebisen :) mys på dig du!

* att jag ska kunna göra mitt iv-val, förstår INGENTING




Av klara - 10 februari 2008 19:27

Idag var det vår! Jag var ute barfota i shorts och linne, och skrattade med Hugo :) Och sen köpte jag mig en ny cykel, för den förra blev stulen utanför Magle, så nu har jag en ny röd cykel med moppelås! Och nu ska jag städa mitt rum för då får jag 200 kronor .. Haha min blogg är det roligaste som finns!


Au revoir! 

Av klara - 7 februari 2008 19:53

Wiiie jag är galet sugen på varm choklad, och har varit de jättelänge nu, och mina fingrar luktar brownie, men de smakar inte brownie :( Och jag måste lära mig att spela trumpet NU, och det går så jävla dåligt.


Och jag är massa glad & kär, men jag är skittrött och orkar inte ha öppna ögon. Fan vad jag är hungrig fast jag åt för typ en timme sen. Jag vill gå ut i köket och äta ris. Massa ris, mums. Jag måste gå ut i köket och hetsäta ris, bröd, apelsin & varm choklad. Allting jag äter för tillfället är kolhydrater. Alla 5 kilona jag hade gått ner av körtelfebern har jag nu gått upp igen. Jag ser ut som en flodhäst i fula kläder, jag är så i behov av nya kläder, men imorgon ska jag till Malmö med HillanPillan och shoppashoppa <3 


Nu ska jag gå och sms:a Hugo och försöka spela trumpeten till låten. Det låter inte klokt.


Ciao biaatches! 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards