Alla inlägg under augusti 2010

Av klara - 31 augusti 2010 20:56

Denna uppdateringen är bara onödig, för jag har ingenting att säga. Jo, att jag har ont i halsen, huvudet, magen, halsmandlarna och kroppen. Och att det är synd om mig.

Av klara - 30 augusti 2010 11:43

Känner att det inte händer så mycket här i Brunnsvik, så inatt bestämde sig min kropp för att ge min en surprise i form av halsfluss. Vaknade åtta när vi börjar ett, och min första tanke var: AHA HALSFLUSS. Ringde till distriktsmottagningen i Ludvika, tog bussen in, orienterade mig till fots till mottagningen, krånglade med min legitimation i och med att jag inte är skriven här, fick göra halsprov som visade sig vara positivt, fick penicillin, sprang tillbaka till busshållplatsen, han hetshandla en SVINDYR ProViva för 28 kr (tydligen är det bra för magen om man äter penicillin), åkte bussen tillbaka. VÄL ANVÄND TID KLARA. Nu ska jag äta lunch, är så satans hungrig, om jag lyckas svälja ner någonting vill säga. Och sen ska jag gosa ner mig i min säng och aldrig mer gå upp. Skön start på veckan!

Av klara - 26 augusti 2010 23:56

Kollade på min blogg och såg att senaste inlägget var superdeppigt, och kände min plikt att skriva ett nyare och gladare inlägg. Humörssvängningar är mitt andra namn. Efter en deppig dag brukar det ju blir bättre. Nu är jag glad, trött, nöjd och allt. Har haft en bra dag faktiskt, med en grymt bra gehörslektion, beröm för mitt pianospel (!!!!!!!) och sång/trumpetövning. Och Skype-möte med världens bästa mama, och fint bra samtal med Hugo. Han har börjat på sin folkhögskola i Bollnäs nu och allt är frid och fröjd. Han betalar för ett litet rum, men har ett stort. Lyxigt.


I helgen ska jag öva, sylta&safta, åka till secondhandaffären i Ludvika och fynda, städa mitt rum och möblera om tänkte jag. Måste få bort hotellrumskänslan. Och nu MÅSTE jag sova. Godnatt!

Av klara - 23 augusti 2010 22:23

Idag är en riktigt skör och trött dag. Började gråta när jag pratade med C & A, grät när jag hörde dragspel, började gråta när jag pratade med mama i telefon, och gråter till ackompanjemanget av hundra olika gitarrslingor som hörs i korridoren. Sen jag kom hit har jag inte vågat lyssna på någon musik själv. Har inte ens satt på Spotify. Är lite rädd för känslor fortfarande på något sätt. 1 år. Hej hej, jag klarar mig nog, jag sitter på ett hotellrum vid en sjö i en skog. Fan, Per Gessle börjar ta över min hjärna.


Jag tittar på klockan. Jag måste sova. Jag vill inte. Hade helst av allt bara teleporterad/spöktransfererat mig hem till Paula nu på direkten. Tänk positivt.

Av klara - 22 augusti 2010 19:04

Idag har jag och mina vänner varit på båttur med ekan i sjön som ligger bredvid, Väsman. Det blev kaos och slutade med bad. Sen lagade jag pasta och spenat, och nu väntar jag på att vi ska ses och dricka te, 19.30


Jag sitter på mitt hotellrum, som jag nu lyckats få lite mer personligt. Jag har satt upp min mammas underbara batiktyg på väggen, och bilder på mina underbara ovanför sängen. Jag har lagt en sjal som duk istället för den skitfula julduken som låg här, och bäddat med Pippi. Utanför öser regnet ner, och jag är rädd nöjd med att vara så trött som jag är. Vi satt och sjöng i källaren igår.


Jag måste skriva upp mina kursmål, det har jag i läxa. Har ingen aning om mina kursmål, vet inte alls vad jag vill uppnå. Eller jo, egentligen vill ajg väl komma in på musikhögskolan. Alla här är så inne på att gå 2 år, jag hade ju egentligen bara tänkt ett. Vi får se hur det går, hur det känns, hur det blir. Det löser sig, som min nya Per Gessle-älskande vän Tage skulle ha sagt.


Jag saknar Lund. Men det är ingen hemsk saknad längre, det är en skön saknad. Jag vet att jag får komma dit igen. Det känns lite vemodigt att vara så långt bort, men nu är jag ändå här. Jag ska snart åka och hälsa på, i oktber, när min kära syster gifter sig. Det blir bra.

Av klara - 20 augusti 2010 15:45

Nu är skolveckan slut! Och vi åkte in till Ludvika efter lunch och shoppade mat på Lidl, man får ingen mat på helgen nämligen, så havregryn och kikärtor blir det för mig! Men det kan ju vara kul att laga lite egen mat. Plus att jag köpte lite sugproppshängare, så jag kan hänga grejer i badrummet.


Idag spelade vi upp vår samba! Det gick ganska bra faktiskt. Gött. Det känns skitkul med musik! Och att spela piano kan nog vara rätt ball. Nästa vecka får jag träffa min pianolärare och förhoppningsvis ha lektion. Tänkte nog spela lite för mig själv i helgen för att ha något att fylla min helg med. Kompa mig själv och sånt.


Nu chillar jag i mitt rum, om typ 45 minuter kommer mina flyttlådor hit med mamas kompis Birthe. Det blir kul! Då är det lite grejer jag kan fixa med rummet. Fattar dock inte var jag ska få plats med alla tjocktröjor som kommer, ska nog åka in till Ludvika imorgon igen och köpa mer galgar och sånt. Och ikväll ska vi väl försäka samla lite folk här i vårt hus, som heter Gruvan. Och imorgon planerar jag att sova länge, och gå ut lite i naturen. Kanske plocka lite vinbär eller lingon, kunde väl vara kul att safta och sylta, ska bara hitta någon som vill följa med.

Av klara - 19 augusti 2010 07:37

Nu har jag börjat min termin här, igår faktiskt. Vi är 11 stycken i klassen, en till bor i samma hus som jag. Igår fick vi gå rundturer och spela en skitsvår samba, jag tror den var svårare än allt jag spelat på Spyken, på piano alltså, för läraren fick för sig att jag är duktig på klaviatur, vilket inte stämmer. Gillar inte piano, men hoppas att göra det innan året är slut. Mitt mål!


Nu ska jag äta frukost med min huskompis, och sen fortsätta på samban, och i eftermiddag ska vi gå en längre vandring tydligen, till någon stuga. Är inte så sugen på att vandra i ösregn, har regnat hela natten. Fast här är helt fantastiskt vackert, och dialekten också.  Hörs senare!


Första dagens outfit, här ser ni lite av mitt hotellrum med sjukt fula färger på väggarna!

Av klara - 17 augusti 2010 21:47

Står i mitt nya badrum och ska borsta tänderna, när jag hör några killar sjunga "Highway man" av Hoffmaestro SKITSNYGGT ute i korridoren. Brunnsvik Klara 1-0.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards