Alla inlägg under juli 2010

Av klara - 29 juli 2010 17:37

Dag 2 erbjuder Friskis & Svettis sommargympa ā 10 kr i en gammal fräsch Spyxtröja!


 

Av klara - 28 juli 2010 13:14

Mina dagar i den här landsänden är numera räknade. Till 21. Om exakt 3 veckor samlar jag mig i Brunnsviks sporthall 10.30 för upprop. 21 dagar, var dag att fylla med något betydelsefullt. Var dag att fylla med ett minne som jag kan ta med mig upp till iskylan i dalarna.


Efter en underbart lugn vecka på bjärehalvön fylld med grill, hopp från bryggan, hemmagjord flädersaft, kortspel, stillsamma nakenbad på kvällen, släkt, lycka, tårar, promenader och diskussioner är jag hemma igen. Dag 1 av de 21 ska jag fylla med en fika med papa i Botan. I fladdrig, blågrön klänning.


 

Av klara - 21 juli 2010 13:05

Nu åker jag till mitt sommarställe med mina finkusiner. Hillan, sluta ignorera mina sms och svara. Puss!

Av klara - 20 juli 2010 17:04

Snart ännu en dag till ända. Har spelat trumpet, och lärt mig Pippi Långstrump, har kramp i mina svullna läppar nu. Men det är kul! Kanske inte för grannarna, men för mig.


Har gjort en riktig bloggsmoothie också, med hallon, ananasjuice och persika.

Obligatoriska bilden.


Imorgon bär det av till sommarstället med Aso-slashaso! Har inte träffat henne på en månad, har mycket att reda ut. Nu; duschen!

Av klara - 19 juli 2010 17:57

Igår kom jag hem efter en helt fantastisk vecka på Öland, fylld med musik, mat, flugor, värmeångest, salt, fniss, sång, kulturtanter, festfixande, trötthet, vitt vin, vera och lycka. En vecka om året, och det är alltid lika ball. Och alltid lika sorgligt att åka hem. MEN! Nästa år, då jävlar. Det är så man får tänka. Bilder och filmer kommer upp när jag bloggar från mig egen dator, detta är nämligen Hugos. Fint att träffa honom efter en vecka i alla fall. 


Denna veckan blir det chill, och kanske lite trumpet/saxofonspelande. Blir så satans inspirerad varje år. Veckan bjuder nog också på lite framtidsångest, fikor, tanning oil och kanske lite sommarställe. Det blir bra!

Av klara - 12 juli 2010 17:58

Framme på Öland! Här är helt galet varmt, precis som i resten av Sverige. Inte så att jag tror att jag är ensam precis. Sover i ett litet övervarmt rum med massa myror, och sjunger i kör och i ett typ funkband, och ikväll ska jag sjunga Alicia keys med storbandet. Jag trivs. Som fisken i vattnet. Och god mat är här, och jag har en liter jordgubbar i kylen. Och vi var och badade innan, och åt glass på ÖB. Det var de positiva sakerna, de negativa är myrorna, myggorna och flugorna. Haha. Nu jävlar. Nu ska jag & Vera springa över en åker, för där finns en vattenspridare, haha, så jävla ball.

Av klara - 10 juli 2010 17:07

Imorgon 14.30 går en fullpackad bil mot Öland och musikläger. Åker typ varje år på vänstermusikläger, och i år är det som sagt var på Öland. Ska bli gött att chilla, sjunga, hänga och mysa i en vecka med balla människor. Tar med mig datorn så jag kan uppdatera! Kolla in bloggen för ett år sen, då var jag i Danmark och bodde på ett konstigt loftrum med Verisen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards