Direktlänk till inlägg 2 januari 2023

2022 din dåre

Av klara - 2 januari 2023 15:54

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag köpte huset! Blev sambo med en hund! Skrev ett testamente! Sjöng solo på Malmö Live! Permanentade håret! Var åp kristen kurs! Fattade grejen med The Office! Ja ni ser ju själva 


2. Höll du några av dina nyårslöften? 

Spring 5 km/vecka, alltså 104 goda gånger - ABsolut inte! Och det var skönt att slippa! Sista gången jag har ett sånt vasst löfte dessutom

Vara lite snällare mot mig själv - jamen lite tror jag 


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Som vanligt ett gäng


4. Dog någon som stod dig nära?

Inte mig kanske, men min andra runtomkring och det var inte kul alls


5. Vilka länder besökte du? 

Bornholm igen, vad jag tycker om det stället!


6. Är det något du saknar år 2022 som du vill ha år 2023? 

Jotack


7. Vilket datum från år 2022 kommer du alltid att minnas? 

4/7! När vi skrev kontrakt. Och 23/10 när vi flyttade in


8. Vad var din största framgång 2022?

Att vi äntligen gjorde drömmen till sann och köpte ett hus med höns, fårhage och så jävla många projekt


9. Största misstaget?

Att tro att saker ska gå snabbt och smidigt


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Ganska frisk fysiskt, många olika svampinfektioner men annars ändå. Fortfarande beroende av nässpray i perioder och mycket huvudvärk såklart. Och mycket problem med en fot! Psykiskt faktiskt lite bättre! Älskar sertralin. 


11. Bästa köpet? 

Huset mitt hus <3


12. Vad spenderade du mest pengar på?

HUSET MITT HUS sa jag ju


13. Gjorde någonting dig riktigt glad? 

Ja att vara ledig är fan underbart! Och att komma hem till ett hus. Att kunna gå rakt ut i trädgården och att kunna ställa ut sina grytor. Och att sjunga i kör. 


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2022?

Molly Sandén! Och Mares. Och Kristina från Duvemåla


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Fortfarande långt ifrån gladaste, men det var i alla fall inte det ledsnaste och det får man va glad för i dessa tider. 


16. Vad önskar du att du gjort mer?

Varit ute i naturen och gått på klassisk konsert


17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Väntat 


18. Hur tillbringade du julen?

Mamma fick corona så det var en annorlunda men på det bra sättet jul 

 

19. Blev du kär i år?
Var redan kär i Hugo hela året (detta är alltså mitt standardsvar som står kvar år efter år <3)


20. Hur många one night stands?

Exakt 0 stycken


21. Favoritprogram på TV?

Orkestern!!!!


22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Nej inte hatar men ändrat mig om apselut

 

23. Bästa boken du läste i år?

Lucky lada


24. Största musikaliska upptäckten?

Svårt, lyssnar bara på samma


25. Något du önskade dig och fick?

En hållare till våra ägg


26. Något du önskade dig men inte fick?
Mmmmmm


27. Årets bästa film?

Minns inte en enda film jag nånsin sett


28. Vad gjorde du på din födelsedag 2022?

Firades av mamma kvällen innan! Och på självaste morgonen vaknade jag hemma av sång och hund upp i sängen, sen åt vi våffelfrukost. Sen kom det så många olika fina personer och firade mig och att det var första advent! Tillslut åt vi pizza i Lund och dagen avslutades enligt önskemål med Shrek och lite sentimentala tårar precis som det ska va


29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Jotack. 


30. Hur skulle du beskriva din stil år 2022?

Dramapedagog


31. Vad fick dig att må bra?

Musli min älskling! Hugo min älskling! Mamma min älskling! Att ha fullt upp i projekt, det är underbart. Tjejer i kör. 


32. Vilken kändis var du mest sugen på?

En grym dragspelare som heter Hugo Gerdmar

 

33. Vem saknade du?
Den som inte finns än


34. De bästa nya människorna du träffade?

A & och mina bästa körisar 


35. Vem vill du kyssa på 12-slaget?

Hugo är ju härlig baserad på tidigare erfarenheter


36. Vad är dina nyårslöften?

Sluta lägga vanvettiga mängder pengar på hudvård

Odla minst 5 saker i trädgården och ta tilllvara på allt typ

Gå på mammas körkonsert

Skaffa katt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av klara - 31 december 2023 09:00

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Eh ja jag fick en liten gullig bebis? Det var underbart på alla sätt. Mycket kring det såklart. Men också; anmälde en kollega för sexuella trakasserier! Lerade väggar! Såg en kyckling kläckas! Segl...

Av klara - 1 januari 2022 08:45

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Än händer det! Tog en spruta på mig själv, var på Bornholm, löneförhandlade och blev nöjd, slipade golv, uppskattade att springa, gick på clownkurs, lärde känna en på nätet, budade på ett hus, högg...

Av klara - 4 januari 2021 16:18

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jamen ja. Jag tyckte om en båt, fångade torskar och sillar, klättrade på en höghöjdsbana, regisserade, fjällvandrade, jobbade på en kulturskola, kissade på en miljard ägglossningsstickor, var på Ca...

Av klara - 30 december 2019 10:39

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Tog betablockerare, släppte en skiva, blev fästmö!!!!, renoverade ett golv, jobbade med min mamma, mjölkade en get, åkte snurrande grejer på Liseberg, gjorde egen mögelost, blev kär i en kyrka, såg...

Av klara - 31 december 2018 16:30

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jobbade utomlands, bodde i en trädkoja, köpte en lägenhet, plockade rosmarin direkt från busken, bodde på hotell själv, fermenterade som en toker, blev varslad, lärde mig att älska koriander, stod ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards