Alla inlägg den 31 december 2023

Av klara - 31 december 2023 09:00

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Eh ja jag fick en liten gullig bebis? Det var underbart på alla sätt. Mycket kring det såklart. Men också; anmälde en kollega för sexuella trakasserier! Lerade väggar! Såg en kyckling kläckas! Seglade till Danmark! Var på Ullared! Plockade ostron! Var i Hamburg! Virkade något! Javisst


2. Höll du några av dina nyårslöften? 

Sluta lägga vanvettiga mängder pengar på hudvård - men asså ja faktiskt? Bra jobbat

Odla minst 5 saker i trädgården och ta tilllvara på allt typ - verkligen! Tappade lite peppen för jag blev så gravid men tar nya friska tag i år med nya lärdomar

Gå på mammas körkonsert - jag gjorde det! Det var riktigt mysigt

Skaffa katt - NEJ???? Men i augusti i år!!!!!!


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Tihi JAG DÅRÅ och några fler och nästa år kommer minst tre till! Äntligen tajmar vi lite med nån


4. Dog någon som stod dig nära?

Nej faktiskt inte, skönt


5. Vilka länder besökte du? 

Danmark & Tyskland!


6. Är det något du saknar år 2023 som du vill ha år 2024? 

Fred i världen faktiskt


7. Vilket datum från år 2023 kommer du alltid att minnas? 

Jo det får man säga. 4/3 när det stod gravid på en pinne och jag sjöng Chess. Och GIVETVIS 29/10 när vår älskling kom till jorden och var fantastisk


8. Vad var din största framgång 2023?

Att jag födde ett underbart barn & renoverade ett hus


9. Största misstaget?

Att jag jobbade så långt in innan förlossningen 


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Hehe ja det vankades ju en GOD havandeskapsförgiftning va. Annars var det ju en toppengraviditet? Mycket fokus på den nu men den varade ju nästan hela året. Lite illamående ibland och en hel del huvudvärk som jag itne ens fick ta Treo mot :(


11. Bästa köpet? 

Gravidleggings var ju en riktigt go grej


12. Vad spenderade du mest pengar på?

Renovering och material och sånt till husy


13. Gjorde någonting dig riktigt glad? 

Att bli och vara gravid var ju helt otroligt. Känna Sillens små sparkar <3 Att komma hem till ett otroligt vackert hem med vår bebis! Var det största. Men också: att sjunga Chess med bästa ladies, att segla i Danmark och äta frukost på piazzan hemma kära nån 


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2023?

Känn ingen oro! Chess! 


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

ÄNTLIGEN gladare! Men också orolig så in i helvete. Och det kommer jag kanske alltid vara nu men kommer nog också vara gladare


16. Vad önskar du att du gjort mer?

Tränat min rygg! Hehe visste inte hur mycket jag skulle behövt det. Och badat! Badade för ite i somras


17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Oroat mig


18. Hur tillbringade du julen?

Innovation!!! Firade med min lille familj både hos Hugos & min. Men jag kommer behöva ta ett rejält grepp på nästa jul det säger jag bara 

 

19. Blev du kär i år?
Var redan kär i Hugo hela året (detta är alltså mitt standardsvar som står kvar år efter år <3)


20. Hur många one night stands?

Exakt 0 stycken


21. Favoritprogram på TV?

Oj vad svårt? 


22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Nej inte hatar men ändrat mig om apselut

 

23. Bästa boken du läste i år?

Jamen lite olika ljudböcker som fördrev min tid


24. Största musikaliska upptäckten?

Emilias röst i mitt öra när hon sjunger Chess på svenska


25. Något du önskade dig och fick?

En guldig papperskorg


26. Något du önskade dig men inte fick?
Nej typ inte jag är så priviligerad 


27. Årets bästa film?

Minns inte en enda film jag nånsin sett


28. Vad gjorde du på din födelsedag 2023?

Vaknade säkert och ammade? Sen kom Hugo med frukost på sängen <3 Sen åt vi lunch med mamma mu på Gastro Gaspari och jag rantade loss och Sillen var på lokal för första gången. Sen kom Åsa & Margareta & fikade och på kvällen bjöd mamma på otrolig saffranslax till oss och tanterna. Grät nästan inte! Bara nån tår av tacksamhet på morgonen och hade inte åldersnoja för första gången på hundra år


29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Ja att världen inte var helt jävla fucked up? 


30. Hur skulle du beskriva din stil år 2023?

HAHA asså mjuk


31. Vad fick dig att må bra?

Min trädgård, mina sambos och min lilla familj


32. Vilken kändis var du mest sugen på?

Benjamin I.

 

33. Vem saknade du?
Fritiden 


34. De bästa nya människorna du träffade?

S såklart 


35. Vem vill du kyssa på 12-slaget?

Hugo är ju härlig baserad på tidigare erfarenheter


36. Vad är dina nyårslöften?

Gör massa puréer av egenodlade grönsaker 

Göra massa kul saker med bebisen och inte fastna hemma 

Njuta loss

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2023
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards